Дата: 2019-10-28
Истеъмол - унсури асос? ва давраи ни?оии исте?солоти ?амъият?. Омил?ои исте?солот. Исте?солот вазъ ва ?олати и?тисодиёт, и?тимоиёт ва тамоюли рушд. Шакл ва омил?ои муайянкунандаи истеъмол. Та?озои ?онуни и?тисодии исте?сол ва истеъмол. Истеъмоли субъектив? ва объектив?. Истеъмоли ?айриисте?сол?, инфирод? ва ?омеав?. Меъёри истеъмол. Истеъмоли а?ол?. Мо?ият ва омил?ои муайянкунандаи пасандоз. Пасандоз, ?амчун ма?м?и даромад?о. Пасандози субъект?ои и?тисод?. Пасандози а?ол? ва корхона. Пасандози давлат? (?амъият?). Дара?аи нарх, интизор?, ?арздории истеъмол? ва андозситон?.
Исте?солоти ?амъият? раванди мураккабу бисёр?анба буда, ?амчун низо-ми ягонаи исте?сол, та?сим, мубодила ва истеъмол сурат мегирад. Босуботу муозин табдил ёфтан ва аз як шакл ба шакли дигар баргаштани он?о дар ми?ёси и?тисоди милл? ?амчун такрористе?соли ?амъият? сурат мегирад. Дар ин раванд, яъне тавлид ва аз нав тавлид гардидани ма?сулоти умумии милл? ва даромади милл? ташаккули на?ш ва ма?оми исте?сол (тавлид) ва истеъмол бени?оят бузург мебошад.
Чи тавре ки маълум аст, исте?сол ну?таи ибтидо? ва истеъмол ну?таи ни?ои (охирон)-и исте?солоти ?амъият? буда, та?симу мубодила на?ши миёна-рав (мутавассит)-ро дар ин ?ал?а и?ро мекунанд. Дар ?аёти во?е? раванди та?симот аз ?ониби ?амъият бидуни хо?аги?ои хусус? ва мубодила аз ?ониби субъект ва намоянда?ои и?тисод? ба амал бароварда мешавад.
Исте?сол ?амчун раванди ба ?ам пайвастшавии омил?ои исте?солот (сармоя, ме?нат, замин, ?обилияти со?ибкор?, технология...) оид ба истифо-даи захира?ои ма?дуди ?омеа ва дар ин асос тавлид намудани неъмат?ою хадамот сурат мегирад.
Ма?з ба туфайли исте?сол истеъмол ба ву??ъ мепайвандад. Исте?сол барои истеъмол ашъёву мавод (ма?сулот) пешни?од намуда, тарзу услуби истеъмол, сират, шакл, доира ва ма?сади истифодаи ни?оии истеъмолро муайян мекунад.
Исте?сол бо тавассути арзаи намуд?ои нави ма?сулоту хадамот та?озои навбатии истеъмолгаронро ба он?о пайдо намуда, нисбат ба исте?соли мол?ои оянда ?авасмандии истеъмолгаронро аз нав пайдо ва афзун мегардонад. Дар навбати худ истеъмоли он?о (ма?сулот, хадамот)-ро ?абул ва маъ?ул ё номаъ-?ул дониста, чиз?ои пешни?однамудаи исте?солотро барои минбаъд исте?сол кардан ворид месозад.
Дара?аи истеъмол тиб?и сат? ва такомули афзоиши исте?солот муайян карда мешавад. Он на тан?о бо сат? ва дара?аи пешрафти исте?солот, балки хусусият?ои та?симот, сиёсати и?тисодии давлат, меъёру ?онунгузори?ои ?у?у?? низ ба ро? монда мешавад. Аз ин ниго?, таркиб ва дара?аи истеъмол дар доираи хо?аги?ои хонавода, хо?аги?ои инфирод?, фирмаю ширкат?о, со?аю но?ия?о, давлат?ои ало?идаю хо?агии ?а?он? ?архела ташкил меёбад.
Чунин тафри?асозии истеъмол, албатта, бидуни исте?солот ва хусуси-ят?ои ташкили он вобаста ба сат? ва дара?аи истифодаи захира?ои и?тисод? ва самаранокии он?о имконнопазир мебошад.
Вале и?тисод тан?о аз раванди исте?сол кардани неъмат?ову хадамот иборат нест. Он и?ро гардидани ягон кору амалиёт, хадамот, иттилоот, фаъолияти и?тимо?, фар?анг, маънавиёт ва ?айраро низ ифода мекунад. Аз ин ли?оз, та?ти раванди исте?солот муносибат?ои ме?натиро оиди дигаргун ва истифодаи захира?ои и?тисод? ба ма?сади э?ёи неъмат?о ва ма?сулот?ои нав, кору хадамот, иттилоот, арзиш?ои маънав? тасаввур мекунанд. Вобаста ба ин талабот (истеъмол) ва шаклу намуд?ои гуногуни он низ пайдо ва ташаккул меёбад.
Дар шароити и?тисоди бозор? бошад, муносибати байни исте?сол ва истеъмол ранг ва сифати дигар мегирад. Бозор пур аз неъмат?о буда, нарх?ои бозор? та?озо ва арзаро ба ?ам баробар мегардонанд ва аз ин ?и?ат тавлид-кунандаю истеъмолкунанда ба субъект?ои баробар?удрат ва бо ?ам тобеъ табдил меёбанд. Охирон ?амчун нати?аи ра?обат сурат гирифта, тавлидкунан-даро ба он водор месозад, ки он э?тиё? ва дархости истеъмолкунандаро пурра ?онеъ гардонад, вагарна он бо тавлидгари дигар муро?иат менамояд ва бо ?амин аз истеъмолкунанда ма?рум мегардад. Аз ин ?и?ат дар шароити бозор ?укм ва амри истеъмол бар тавлидот бештар ?ис карда мешавад.
Аз ин ниго?, тавлидкунандагон низ бо ро?и ташкил намудани итти?о-дия?о, ширкат?ои рафи?онаю холдинг?, конгломерат?о ва ?а?ра к?шиш ба хар? меди?анд, ки бештар мол?ои хушсифат ва каммасрифро барои истеъмол-кунандагон, пешни?од намуда, бозорро аз они худ кунанд ва якка?укмронии худро дар он ?о ниго? доранд. Аз ин ниго? (ниг. мавз?и ра?обат) он?о нар?у наво ва арзаи мол?оро зери назорати худ ?арор меди?анд ва нисбат ба истеъмолот амру ?укми худро афзун мегардонанд. Охирон, дурудароз давом карда наметавонад ва аз ин ?и?ат бартарии мутла? надорад ва ногузирии амри истеъмолро низ аз байн бардошта ?ам наметавонад.
Тавлидоти муосир дигар имкони бо таври пештара аз р?и стандарти мав?уда, к?рк?рона тавлид намудани неъмат?ою хадамотро надорад. Вобаста ба сат? ва дара?аи афзоиши та?озо, исте?солот имконияти тафри?асоз? ва то ?атто бо таври инфирод? ?онеъ гардондани он?оро ба ??да дорад. Та?озои а?ол? бо воситаи телефон, худхизматрасон?, пешак? ?абул кардани фармо-иш?о, бештар ?алб кардани мизо?он ва ?айра ба ро? монда мешавад.
Масалан, дар ширкат?ои «Тойота» ва «Нисан»-и Япония, фармоиш?ои пешак? оиди исте?соли мошин?ои хусус? бо воситаи интихоби вариант?ои компютерии дилхо?и харидорон (ранг, намуд, и?тидори двигател, ?ои нишаст, ?ойгиронии рул, суръат ва ?айра) ?абул ва и?ро карда мешаванд. Ин шакли фур?ши мол?о на фа?ат шумори харидорон, балки ?авасманд? ва ?амбастагии устувору собити байни тавлидоту истеъмолро таъмин менамояд. Бо ?амин васила харидору фур?шанда ва исте?солу истеъмолкунанда бо ришта?ои муста?кам ба ?ам пайваст карда мешаванд.
Просмотр: 946
Музыка способна оказывать известное воздействие на этическую сторону души; и раз музыка обладает такими свойствами, то, очевидно, она должна быть включена в число предметов воспитания молодежи.
© 2020 DURAHSHON.TJ. All rights reserved